Wyniki matur 2017

Ogólnopolska zdawalność z liceów wyniosla 84,4%.
Zdawalność w I LO: 98,05%

Jesteśmy dumni z wyników naszych maturzystów. Jak zawsze możemy poszczycić się wieloma świetnymi wynikami. Poniżej najlepsze wyniki z poszczególnych przedmiotów.

PP- poziom podstawowy, PR- poziom rozszerzony

JĘZYK POLSKI
  1. Adamczyk Agnieszka- 80%
  2. Chałubińska Weronika- 80%
  3. Goska Faustyna- 80%
  4. Jończyk Natalia- 91%
  5. Józefowicz Izabela- 86%
  6. Kołodziejska Kinga- 83%
  7. Kopytowska Aleksandra- 77%(PP), 90%(PR)
  8. Kowalska Aleksandra- 93%
  9. Michałowicz Aleksandra- 83%(PP), 75%(PR)
  10. Pluta Magdalena- 90(PR)
  11. Sobolewska Natalia-89%
  12. Sołtys Dominika- 91%
  13. Witoń Kinga- 100%(PR)
  14. Woźniak Aleksandra- 80%(PR)
  15. Wróbel Klaudia- 76%
  16. Zalega Julia- 79%
  17. Zdulska Eliza- 94%

    1 wynik 100%
MATEMATYKA
  1. Adamczyk Agnieszka- 82%
  2. Babis Celina- 90%
  3. Baran Anna- 78%
  4. Bartyzel Damian- 84%
  5. Białas Aleksandra- 98%
  6. Białas Dawid- 98%
  7. Białek Emilia- 84%
  8. Błażejewicz Joanna- 80%
  9. Bogatek Natalia- 92%
  10. Chałubińska Weronika- 82%
  11. Chrobak Karol- 80%
  12. Chrustowicz Martyna- 98%
  13. Dębowski Michł- 100%
  14. Drynkowski Dominik- 80%
  15. Fornal Arkadiusz- 90%
  16. Franczak Aleksandra- 94%
  17. Gołębiowski Oskar- 86%
  18. Gwóźdź Konrad- 88%
  19. Jarzyńska Wiktoria- 90%
  20. Józefowicz Izabela- 96%
  21. Jóźwik Małgorzata- 90%
  22. Jóżwik Piotr- 100% (PP), 80% (PR)
  23. Kabała Karina- 96%
  24. Kaśkiewicz Karol- 76%
  25. Kłusek Konrad- 100%
  26. Kocemba Karolina- 80%
  27. Kołodziejska Kinga- 98%
  28. Kopera Aneta- 82%
  29. Kopytowska Aleksandra- 92%
  30. Kowalczyk Zuzanna- 88%
  31. Kowalczyk Kacper- 80%
  32. Kowalska Aleksandra- 98%
  33. Kowalska Wiktoria- 80%
  34. Kowalski Jakub- 92%
  35. Kril Jakub- 86%
  36. Krzanowski Adam- 76%
  37. Krzysztofik Justyna- 76%
  38. Ksyta Natalia- 96%
  39. Kubiszewski Szymon- 96%
  40. Laskiewicz Natalia- 84%
  41. Mada Monika- 90%
  42. Madej Kamil- 88%
  43. Malej Izabela- 90%
  44. Maruszewska Paulina- 86%
  45. Marzec Dominika- 80%
  46. Michałowicz Aleksandra- 78%
  47. Michałowicz Sylwia- 98%
  48. Nowicki Mateusz- 94%
  49. Pawlik Natalia- 98%
  50. Płóciennik Iwona- 84%
  51. Połeć Milena- 100%
  52. Pomykała Emilia- 78%
  53. Popecka Monika- 80%
  54. Rajska Gabriela- 84%
  55. Róg Daniel- 82%
  56. Samson Klaudia- 86%
  57. Sapieja Magda- 80%
  58. Skibińska Aleksandra- 78%
  59. Sobolewski Krztsztof- 80%
  60. Sroka Adrian- 100%
  61. Stępień Angelika- 94%
  62. Stępień Natalia- 88%
  63. Stobieniecka Weronika- 100% (PP), 86% (PR)
  64. Swęd Jakub- 100%
  65. Szałas Kacper- 84 %
  66. Szczegielniak Patrycja- 76%
  67. Szymański Maciej- 84%
  68. Szynczyk Agata- 94%
  69. Ubysz Paulina- 90%
  70. Wijata Bartłomiej- 84%
  71. Wilk Jeremi- 94%
  72. Wolska Katarzyna- 100% (PP), 86% (PR)
  73. Wożniak Aleksandra- 84%
  74. Wożniak Michał- 94%
  75. Wójcik Martyna- 78%
  76. Zalega Julia- 94%
  77. Zdulska Eliza- 100%
  78. Zięba Szymon- 90%
  79. Zych Maciej- 82%
  80. Żurnia Natalia- 94%
    9 wyników 100%
JĘZYK ANGIELSKI
  1. Adamczyk Agnieszka- 98% (PP), 88% (PR)
  2. Badura Sebastian- 94% (PP), 80%(PR)
  3. Balasińska Weronika- 94%
  4. Balcerak Filip- 86%
  5. Bartyzel Damian- 92%
  6. Białas Aleksandra- 94%
  7. Białas Dawid- 86%
  8. Błażejewicz Joanna- 98%
  9. Błażejewicz Aleksandra- 96%
  10. Bogatek Martyna- 80%
  11. Budak Jakub- 100%
  12. Chałubińska Weronika- 96%
  13. Chałubiński Bartłomiej- 90%
  14. Chrustowicz Martyna- 92%
  15. Deka Paulina- 98%(PP), 86%(PR)
  16. Dębowski Michał- 80%
  17. Drynkowski Dominik- 82%
  18. Dworak Adam- 82%
  19. Farys Paweł- 84%
  20. Fornal Arkadiusz- 86%
  21. Gajewska Karolina- 78%
  22. Gąsiowski Dawid- 100%(PP), 96%(PR)
  23. Gołębiowski Oskar- 86%
  24. Grabowska Hanna- 98%
  25. Grabska Anna- 78%
  26. Grabska Marta- 78%
  27. Gorss Michał- 94%
  28. Grudziecka Monika- 90%
  29. Guldzińska Martyna- 86%
  30. Gwóźdź Konrad- 80%
  31. Iwanicka Angelika- 84%
  32. Jarzyńska Wiktoria- 96%(PP), 84%(PR)
  33. Jedynak Dominik- 100%(PP), 84%(PR)
  34. Jończyk Natalia- 100%
  35. Józefowicz Izabela- 90%
  36. Jóźwik Małgorzata- 80%(PR)
  37. Jóźwik Piotr- 96%(PP), 86%(PR)
  38. Jurek Natalia- 96%
  39. Kaśkiewicz Karol- 78%
  40. Kazusek Przemysław- 88%
  41. Kędziora Martyna- 86%
  42. Kępska Wiktoria- 84%
  43. Klata Wojciech- 92%
  44. Kłusek Konrad- 82%
  45. Kobierska Marta- 90%
  46. Kocemba Karolina- 88%
  47. Kołodziejska Kinga- 100%(PP), 92%(PR)
  48. Kopera Karolina- 78%
  49. Kopera Aneta- 86%
  50. Kopytowska Aleksandra- 88%
  51. Kowalczyk Zuzanna- 88%
  52. Kowalczyk Adam- 82%
  53. Kowalska Michalina- 100%(PP), 90%(PR)
  54. Kowalska Aleksandra- 100%
  55. Kowalski Jakub- 92%
  56. Kril Jakub- 86%
  57. Król Michał- 100%
  58. Krzanowski Adam- 86%
  59. Ksyta Klaudia- 96%
  60. Ksyta Natalia- 84%
  61. Kubiszewski Szymon- 100%(PP), 88%(PR)
  62. Leśniewska Kaja- 82%
  63. Lis Maciej- 86%
  64. Łakomski Mateusz- 88%
  65. Madej Kamil- 96%
  66. Malej Izabela- 92%
  67. Mantorska Kinga- 96%
  68. Marzec Dominika- 82%
  69. Melka Konrad- 84%
  70. Michałowicz Aleksandra- 86%
  71. Miachałowicz Sylwia- 82%
  72. Mroczek Monika- 96%
  73. Nowicki Mateusz- 98%
  74. Pacan Jakub- 82%
  75. Poddębniak Natalia- 92%
  76. Połeć Milena- 92%(PP), 82%(PR)
  77. Popecka Monika Paula- 92%
  78. Popecka Monika Anna- 94%(PP), 84%(PR)
  79. Prochowska Weronika-82%
  80. Rajska Gabriela- 80%
  81. Rudalska Wiktoria- 90%
  82. Samson Klaudia- 94%
  83. Sarwa Michalina- 94%(PP), 78%(PR)
  84. Sekulska Kinga- 78%
  85. Sionek Ignacy-94%
  86. Skorupa Karolina- 94%
  87. Sobolewska Natalia- 88%
  88. Sobolewski Krzysztof- 90%
  89. Sołtys Dominika- 82%
  90. Sroczyński Krzysztof-90%
  91. Sroka Adrian- 86%
  92. Stachniak Patryk- 78%
  93. Stępień Angelika- 100%(PP), 90%(PR)
  94. Stępień Natalia- 86%
  95. Stobieniecka Weronika- 86%(PP), 80%(PR)
  96. Stolarczyk Krzysztof- 86%
  97. Stróżak Anna- 98%(PP), 88%(PR)
  98. Swęd Jakub- 94%(PP), 88%(PR)
  99. Szczepocka Aleksandra- 94%(PP), 80%(PR)
  100. Szymańska Weronika- 94%
  101. Szymański Maciej- 90%
  102. Szymczyk Agata- 84%
  103. Świątek Magdalena- 82%
  104. Świątek Natalia- 80%
  105. Telega Paulina- 78%
  106. Uzarowicz Oliwia- 88%
  107. Wijata Bartłomiej- 90%
  108. Wilk Jeremi- 96%(PP), 94%(PR)
  109. Witoń Kinga- 100%
  110. Wojciechowska Monika- 96%
  111. Wolska Katarzyna- 96%(PP), 100%(PR)
  112. Woźniak Aleksandra- 96%(PP), 80%(PR)
  113. Woźniak Aneta- 88%
  114. Woźniak Michał- 96%(PP), 82%(PR)
  115. Wróbel Klaudia 92%
  116. Zalega Julia- 86%(PR)
  117. Zalewska Daria- 90%
  118. Żurawski Oskar- 92%
  119. Żurnia Natalia- 96%(PP), 80%(PR)
    12 wyników- 100%
BIOLOGIA
  1. Stróżak Anna – 83% (PR)
  2. Białas Aleksandra- 77% (PR)
FIZYKA
  1. Kubiszewski Szymon- 78% (PR)
CHEMIA
  1. Bartyzel Damian- 78% (PR)
  2. Fornal Arkadiusz- 77% (PR)
  3. Stróżak Anna- 77% (PR)
GEOGRAFIA
  1. Kril Jakub- 82% (PR)
JĘZYK NIEMIECKI
  1. Bartosik Mateusz- 82%
  2. Jóźwik Małgorzata- 94%
  3. Kołodziejczyk Izabela- 84%
  4. Łączek Martyna- 80%
  5. Makuch Aleksandra- 88%
  6. Ubysz Paulina- 84%
  7. Witoń Kinga- 80% (PR)
  8. Zalega Julia- 100%
  9. Zdulska Eliza- 92% (PP), 74%(PR)
JĘZYK ROSYJSKI
  1. Goska Faustyna- 90%

Matura Ustna od roku 2015

żródło: http://www.cke.edu.pl/files/file/Matura-2015/Informatory-2015/Jezyk-polski.pdf

Wprowadzenie nowej formuły egzaminu maturalnego, która zacznie obowiązywać od roku 2015, jest konsekwencją sukcesywnego wdrażania od roku szkolnego 2009/2010, na kolejnych etapach edukacji, nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
W dokumencie tym wymagania szczegółowe podzielono na trzy obszary: 1) odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji, 2) analiza i interpretacja tekstów kultury, 3) tworzenie wypowiedzi. We wszystkich obszarach płaszczyzną wspólną nauki  o języku i o literaturze jest tekst – skupienie na nim różnorodnych działań edukacyjnych potwierdza jego zasadniczą rolę w nauczaniu języka polskiego i pozwala na funkcjonalne potraktowanie zarówno wiedzy o literaturze, jak i wiedzy o języku, które łącznie stanowią fundament pogłębionej analizy i – w efekcie – rozumienia wypowiedzi. (…)

Celem ustnej części egzaminu maturalnego jest sprawdzenie umiejętności tworzenia samodzielnej wypowiedzi ustnej na podstawie danego tekstu kultury, zgodnie z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Egzamin ten, poza umiejętnością analizy i interpretacji, sprawdza również sfunkcjonalizowaną wiedzę o języku i o kulturze (w tym zwłaszcza o literaturze). Forma ustnej części egzaminu wyznacza priorytety dydaktyce polonistycznej, m.in: konieczność częstego stawiania uczniów w sytuacji wymagającej budowania wielozdaniowych wypowiedzi i uwrażliwienia ich na kulturę rozmowy.

1.3. CZĘŚĆ USTNA EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO
Egzamin maturalny z języka polskiego w części ustnej sprawdza umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, zgodnej z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Inspiracją do wypowiedzi jest tekst kultury.

Charakterystyka egzaminu ustnego
Egzamin trwa około 30 minut i składa się z trzech części: przygotowania, wypowiedzi monologowej zdającego dotyczącej wylosowanego polecenia i związanej z tą wypowiedzią rozmowy zdającego z zespołem przedmiotowym.

Wypowiedź monologowa zdającego
Zdający losuje zadanie egzaminacyjne zawierające tekst kultury (literacki lub ikoniczny,  lub popularnonaukowy z zakresu wiedzy o języku) oraz odnoszące się do niego polecenie i ma nie więcej niż 15 minut na przygotowanie wypowiedzi. Następnie przez około 10 minut  wygłasza wypowiedź monologową na zadany w poleceniu temat. Tekst kultury powinien zainspirować zdającego, którego zadaniem jest rozwinięcie
i poszerzenie zasygnalizowanych w poleceniu wątków – także poprzez odwołanie się do innych, dowolnie wybranych tekstów.

Rozmowa zdającego z zespołem egzaminacyjnym
Rozmowa może dotyczyć wyłącznie wygłoszonej przez zdającego wypowiedzi monologowej. Członkowie zespołu egzaminacyjnego nie mogą odwoływać się do faktów lub lektur nieprzywołanych w tej wypowiedzi. W trakcie rozmowy, która trwa około 5 minut, członkowie zespołu mogą prosić o dodatkowe wyjaśnienia, zachęcać do pogłębienia wybranych aspektów wypowiedzi itp.

Cechy zadania egzaminacyjnego
– Zadanie składa się z polecenia i tekstu (w zadaniach stosowane są trzy typy tekstów: teksty o języku, teksty literackie, teksty ikoniczne).
– Zadanie daje możliwość weryfikacji sfunkcjonalizowanej (nie odtwórczej) wiedzy zdającego oraz jego umiejętności analityczno-interpretacyjnych (w odniesieniu do tekstu źródłowego wskazanego w zadaniu i związanych z nim problemowo przywołań różnych
kontekstów). Wiedza językowa i teoretycznoliteracka pełni tu rolę czynnika wspomagającego lekturę tekstów kultury.
– Zadanie umożliwia zdającemu zaprezentowanie poziomu dojrzałości intelektualnej,  orientacji w problemach kultury, literatury i języka, a także wykazanie się sprawnością językowo-komunikacyjną oraz rozumieniem tekstu stanowiącego inspirację do  wypowiedzi.
– Zadanie odwołuje się do umiejętności (i wiadomości) wskazanych w podstawie programowej dla IV etapu edukacji polonistycznej (oraz etapów niższych).
– W zadaniu została wyraźnie określona sytuacja komunikacyjna – za pomocą czasowników operacyjnych, które dają uczniowi wskazówkę, jaką formę ma wybrać dla wypowiedzi.
– Wykonanie zadania egzaminacyjnego wymaga:

  • rozpoznania zadanej w poleceniu intencji i przygotowania wypowiedzi zgodnie z tą intencją; 14 Informator o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015
  • odczytania (interpretacji) dołączonego tekstu kultury pod kątem wskazanego w poleceniu problemu;
  • odwołania się do innych tekstów kultury (dowolnych) i problemów, które łączą się z tematem wypowiedzi;
  • opracowania wypowiedzi pod względem kompozycyjnym i językowo-stylistycznym;
  • wygłoszenia wypowiedzi zgodnie z zasadami kultury żywego słowa;
  • udziału w rozmowie dotyczącej wygłoszonej wypowiedzi monologowej.

Przebieg egzaminu
Przebieg egzaminu przedstawiono w TABELI 2.

TABELA 2. PRZEBIEG EGZAMINU USTNEGO

PRZEBIEG EGZAMINU Czas trwania
CZYNNOŚCI
ORGANIZACYJNE
Zdający losuje zadanie egzaminacyjne. – – – – –
PRZYGOTOWANIE
WYPOWIEDZI
MONOLOGOWEJ
Zdający przygotowuje się do wygłoszenia
wypowiedzi na wylosowany temat (może
w tym czasie przygotować ramowy plan
wypowiedzi, konspekt, notatki pomocnicze).
Nie więcej niż 15 minut
WYPOWIEDŹ
MONOLOGOWA
Zdający wygłasza wypowiedź monologową. Około 10 minut
ROZMOWA Zdający uczestniczy w rozmowie z zespołem
przedmiotowym (dotyczącej wygłoszonej
wypowiedzi monologowej).
Około 5 minut

Przykładowe zadania na egzamin ustny przedstawiono w Informatorze na stronach 22–41.

Ocenianie – egzamin ustny
Monologowa wypowiedź egzaminacyjna oraz udział zdającego w rozmowie oceniane są pod względem merytorycznym (treść), formalnym (organizacja), językowym i stylowym. Oceny dokonują członkowie zespołu przedmiotowego, przyznając punkty zgodnie ze skalą oceniania
egzaminu ustnego. Waga poszczególnych aspektów ocenianych w trakcie tej części egzaminu jest następująca:
– meritum wypowiedzi monologowej: 40% (16 pkt),
– organizacja wypowiedzi monologowej: 20% (8 pkt),
– język i styl wypowiedzi monologowej i dialogowej: 20% (8 pkt),
– meritum wypowiedzi dialogowej i przestrzeganie zasad uczestniczenia w rozmowie: 20% (8 pkt).
Za wypowiedź w części ustnej egzaminu maturalnego zdający może otrzymać maksymalnie 40 punktów.

Szczegółowe kryteria oceniania wypowiedzi w części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego znajdują się w Załączniku 1.