Kategoria: Bez kategorii
Wyniki matur 2017
Ogólnopolska zdawalność z liceów wyniosla 84,4%.
Zdawalność w I LO: 98,05%
Jesteśmy dumni z wyników naszych maturzystów. Jak zawsze możemy poszczycić się wieloma świetnymi wynikami. Poniżej najlepsze wyniki z poszczególnych przedmiotów.
PP- poziom podstawowy, PR- poziom rozszerzony
JĘZYK POLSKI |
- Adamczyk Agnieszka- 80%
- Chałubińska Weronika- 80%
- Goska Faustyna- 80%
- Jończyk Natalia- 91%
- Józefowicz Izabela- 86%
- Kołodziejska Kinga- 83%
- Kopytowska Aleksandra- 77%(PP), 90%(PR)
- Kowalska Aleksandra- 93%
- Michałowicz Aleksandra- 83%(PP), 75%(PR)
- Pluta Magdalena- 90(PR)
- Sobolewska Natalia-89%
- Sołtys Dominika- 91%
- Witoń Kinga- 100%(PR)
- Woźniak Aleksandra- 80%(PR)
- Wróbel Klaudia- 76%
- Zalega Julia- 79%
- Zdulska Eliza- 94%
1 wynik 100%
MATEMATYKA |
- Adamczyk Agnieszka- 82%
- Babis Celina- 90%
- Baran Anna- 78%
- Bartyzel Damian- 84%
- Białas Aleksandra- 98%
- Białas Dawid- 98%
- Białek Emilia- 84%
- Błażejewicz Joanna- 80%
- Bogatek Natalia- 92%
- Chałubińska Weronika- 82%
- Chrobak Karol- 80%
- Chrustowicz Martyna- 98%
- Dębowski Michł- 100%
- Drynkowski Dominik- 80%
- Fornal Arkadiusz- 90%
- Franczak Aleksandra- 94%
- Gołębiowski Oskar- 86%
- Gwóźdź Konrad- 88%
- Jarzyńska Wiktoria- 90%
- Józefowicz Izabela- 96%
- Jóźwik Małgorzata- 90%
- Jóżwik Piotr- 100% (PP), 80% (PR)
- Kabała Karina- 96%
- Kaśkiewicz Karol- 76%
- Kłusek Konrad- 100%
- Kocemba Karolina- 80%
- Kołodziejska Kinga- 98%
- Kopera Aneta- 82%
- Kopytowska Aleksandra- 92%
- Kowalczyk Zuzanna- 88%
- Kowalczyk Kacper- 80%
- Kowalska Aleksandra- 98%
- Kowalska Wiktoria- 80%
- Kowalski Jakub- 92%
- Kril Jakub- 86%
- Krzanowski Adam- 76%
- Krzysztofik Justyna- 76%
- Ksyta Natalia- 96%
- Kubiszewski Szymon- 96%
- Laskiewicz Natalia- 84%
- Mada Monika- 90%
- Madej Kamil- 88%
- Malej Izabela- 90%
- Maruszewska Paulina- 86%
- Marzec Dominika- 80%
- Michałowicz Aleksandra- 78%
- Michałowicz Sylwia- 98%
- Nowicki Mateusz- 94%
- Pawlik Natalia- 98%
- Płóciennik Iwona- 84%
- Połeć Milena- 100%
- Pomykała Emilia- 78%
- Popecka Monika- 80%
- Rajska Gabriela- 84%
- Róg Daniel- 82%
- Samson Klaudia- 86%
- Sapieja Magda- 80%
- Skibińska Aleksandra- 78%
- Sobolewski Krztsztof- 80%
- Sroka Adrian- 100%
- Stępień Angelika- 94%
- Stępień Natalia- 88%
- Stobieniecka Weronika- 100% (PP), 86% (PR)
- Swęd Jakub- 100%
- Szałas Kacper- 84 %
- Szczegielniak Patrycja- 76%
- Szymański Maciej- 84%
- Szynczyk Agata- 94%
- Ubysz Paulina- 90%
- Wijata Bartłomiej- 84%
- Wilk Jeremi- 94%
- Wolska Katarzyna- 100% (PP), 86% (PR)
- Wożniak Aleksandra- 84%
- Wożniak Michał- 94%
- Wójcik Martyna- 78%
- Zalega Julia- 94%
- Zdulska Eliza- 100%
- Zięba Szymon- 90%
- Zych Maciej- 82%
- Żurnia Natalia- 94%
9 wyników 100%
JĘZYK ANGIELSKI |
- Adamczyk Agnieszka- 98% (PP), 88% (PR)
- Badura Sebastian- 94% (PP), 80%(PR)
- Balasińska Weronika- 94%
- Balcerak Filip- 86%
- Bartyzel Damian- 92%
- Białas Aleksandra- 94%
- Białas Dawid- 86%
- Błażejewicz Joanna- 98%
- Błażejewicz Aleksandra- 96%
- Bogatek Martyna- 80%
- Budak Jakub- 100%
- Chałubińska Weronika- 96%
- Chałubiński Bartłomiej- 90%
- Chrustowicz Martyna- 92%
- Deka Paulina- 98%(PP), 86%(PR)
- Dębowski Michał- 80%
- Drynkowski Dominik- 82%
- Dworak Adam- 82%
- Farys Paweł- 84%
- Fornal Arkadiusz- 86%
- Gajewska Karolina- 78%
- Gąsiowski Dawid- 100%(PP), 96%(PR)
- Gołębiowski Oskar- 86%
- Grabowska Hanna- 98%
- Grabska Anna- 78%
- Grabska Marta- 78%
- Gorss Michał- 94%
- Grudziecka Monika- 90%
- Guldzińska Martyna- 86%
- Gwóźdź Konrad- 80%
- Iwanicka Angelika- 84%
- Jarzyńska Wiktoria- 96%(PP), 84%(PR)
- Jedynak Dominik- 100%(PP), 84%(PR)
- Jończyk Natalia- 100%
- Józefowicz Izabela- 90%
- Jóźwik Małgorzata- 80%(PR)
- Jóźwik Piotr- 96%(PP), 86%(PR)
- Jurek Natalia- 96%
- Kaśkiewicz Karol- 78%
- Kazusek Przemysław- 88%
- Kędziora Martyna- 86%
- Kępska Wiktoria- 84%
- Klata Wojciech- 92%
- Kłusek Konrad- 82%
- Kobierska Marta- 90%
- Kocemba Karolina- 88%
- Kołodziejska Kinga- 100%(PP), 92%(PR)
- Kopera Karolina- 78%
- Kopera Aneta- 86%
- Kopytowska Aleksandra- 88%
- Kowalczyk Zuzanna- 88%
- Kowalczyk Adam- 82%
- Kowalska Michalina- 100%(PP), 90%(PR)
- Kowalska Aleksandra- 100%
- Kowalski Jakub- 92%
- Kril Jakub- 86%
- Król Michał- 100%
- Krzanowski Adam- 86%
- Ksyta Klaudia- 96%
- Ksyta Natalia- 84%
- Kubiszewski Szymon- 100%(PP), 88%(PR)
- Leśniewska Kaja- 82%
- Lis Maciej- 86%
- Łakomski Mateusz- 88%
- Madej Kamil- 96%
- Malej Izabela- 92%
- Mantorska Kinga- 96%
- Marzec Dominika- 82%
- Melka Konrad- 84%
- Michałowicz Aleksandra- 86%
- Miachałowicz Sylwia- 82%
- Mroczek Monika- 96%
- Nowicki Mateusz- 98%
- Pacan Jakub- 82%
- Poddębniak Natalia- 92%
- Połeć Milena- 92%(PP), 82%(PR)
- Popecka Monika Paula- 92%
- Popecka Monika Anna- 94%(PP), 84%(PR)
- Prochowska Weronika-82%
- Rajska Gabriela- 80%
- Rudalska Wiktoria- 90%
- Samson Klaudia- 94%
- Sarwa Michalina- 94%(PP), 78%(PR)
- Sekulska Kinga- 78%
- Sionek Ignacy-94%
- Skorupa Karolina- 94%
- Sobolewska Natalia- 88%
- Sobolewski Krzysztof- 90%
- Sołtys Dominika- 82%
- Sroczyński Krzysztof-90%
- Sroka Adrian- 86%
- Stachniak Patryk- 78%
- Stępień Angelika- 100%(PP), 90%(PR)
- Stępień Natalia- 86%
- Stobieniecka Weronika- 86%(PP), 80%(PR)
- Stolarczyk Krzysztof- 86%
- Stróżak Anna- 98%(PP), 88%(PR)
- Swęd Jakub- 94%(PP), 88%(PR)
- Szczepocka Aleksandra- 94%(PP), 80%(PR)
- Szymańska Weronika- 94%
- Szymański Maciej- 90%
- Szymczyk Agata- 84%
- Świątek Magdalena- 82%
- Świątek Natalia- 80%
- Telega Paulina- 78%
- Uzarowicz Oliwia- 88%
- Wijata Bartłomiej- 90%
- Wilk Jeremi- 96%(PP), 94%(PR)
- Witoń Kinga- 100%
- Wojciechowska Monika- 96%
- Wolska Katarzyna- 96%(PP), 100%(PR)
- Woźniak Aleksandra- 96%(PP), 80%(PR)
- Woźniak Aneta- 88%
- Woźniak Michał- 96%(PP), 82%(PR)
- Wróbel Klaudia 92%
- Zalega Julia- 86%(PR)
- Zalewska Daria- 90%
- Żurawski Oskar- 92%
- Żurnia Natalia- 96%(PP), 80%(PR)
12 wyników- 100%
BIOLOGIA |
- Stróżak Anna – 83% (PR)
- Białas Aleksandra- 77% (PR)
FIZYKA |
- Kubiszewski Szymon- 78% (PR)
CHEMIA |
- Bartyzel Damian- 78% (PR)
- Fornal Arkadiusz- 77% (PR)
- Stróżak Anna- 77% (PR)
GEOGRAFIA |
- Kril Jakub- 82% (PR)
JĘZYK NIEMIECKI |
- Bartosik Mateusz- 82%
- Jóźwik Małgorzata- 94%
- Kołodziejczyk Izabela- 84%
- Łączek Martyna- 80%
- Makuch Aleksandra- 88%
- Ubysz Paulina- 84%
- Witoń Kinga- 80% (PR)
- Zalega Julia- 100%
- Zdulska Eliza- 92% (PP), 74%(PR)
JĘZYK ROSYJSKI |
- Goska Faustyna- 90%
Harmonogram Egzaminów 2019
Matura Ustna od roku 2015
żródło: http://www.cke.edu.pl/files/file/Matura-2015/Informatory-2015/Jezyk-polski.pdf
Wprowadzenie nowej formuły egzaminu maturalnego, która zacznie obowiązywać od roku 2015, jest konsekwencją sukcesywnego wdrażania od roku szkolnego 2009/2010, na kolejnych etapach edukacji, nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
W dokumencie tym wymagania szczegółowe podzielono na trzy obszary: 1) odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji, 2) analiza i interpretacja tekstów kultury, 3) tworzenie wypowiedzi. We wszystkich obszarach płaszczyzną wspólną nauki o języku i o literaturze jest tekst – skupienie na nim różnorodnych działań edukacyjnych potwierdza jego zasadniczą rolę w nauczaniu języka polskiego i pozwala na funkcjonalne potraktowanie zarówno wiedzy o literaturze, jak i wiedzy o języku, które łącznie stanowią fundament pogłębionej analizy i – w efekcie – rozumienia wypowiedzi. (…)
Celem ustnej części egzaminu maturalnego jest sprawdzenie umiejętności tworzenia samodzielnej wypowiedzi ustnej na podstawie danego tekstu kultury, zgodnie z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Egzamin ten, poza umiejętnością analizy i interpretacji, sprawdza również sfunkcjonalizowaną wiedzę o języku i o kulturze (w tym zwłaszcza o literaturze). Forma ustnej części egzaminu wyznacza priorytety dydaktyce polonistycznej, m.in: konieczność częstego stawiania uczniów w sytuacji wymagającej budowania wielozdaniowych wypowiedzi i uwrażliwienia ich na kulturę rozmowy.
1.3. CZĘŚĆ USTNA EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO
Egzamin maturalny z języka polskiego w części ustnej sprawdza umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, zgodnej z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Inspiracją do wypowiedzi jest tekst kultury.
Charakterystyka egzaminu ustnego
Egzamin trwa około 30 minut i składa się z trzech części: przygotowania, wypowiedzi monologowej zdającego dotyczącej wylosowanego polecenia i związanej z tą wypowiedzią rozmowy zdającego z zespołem przedmiotowym.
Wypowiedź monologowa zdającego
Zdający losuje zadanie egzaminacyjne zawierające tekst kultury (literacki lub ikoniczny, lub popularnonaukowy z zakresu wiedzy o języku) oraz odnoszące się do niego polecenie i ma nie więcej niż 15 minut na przygotowanie wypowiedzi. Następnie przez około 10 minut wygłasza wypowiedź monologową na zadany w poleceniu temat. Tekst kultury powinien zainspirować zdającego, którego zadaniem jest rozwinięcie
i poszerzenie zasygnalizowanych w poleceniu wątków – także poprzez odwołanie się do innych, dowolnie wybranych tekstów.
Rozmowa zdającego z zespołem egzaminacyjnym
Rozmowa może dotyczyć wyłącznie wygłoszonej przez zdającego wypowiedzi monologowej. Członkowie zespołu egzaminacyjnego nie mogą odwoływać się do faktów lub lektur nieprzywołanych w tej wypowiedzi. W trakcie rozmowy, która trwa około 5 minut, członkowie zespołu mogą prosić o dodatkowe wyjaśnienia, zachęcać do pogłębienia wybranych aspektów wypowiedzi itp.
Cechy zadania egzaminacyjnego
– Zadanie składa się z polecenia i tekstu (w zadaniach stosowane są trzy typy tekstów: teksty o języku, teksty literackie, teksty ikoniczne).
– Zadanie daje możliwość weryfikacji sfunkcjonalizowanej (nie odtwórczej) wiedzy zdającego oraz jego umiejętności analityczno-interpretacyjnych (w odniesieniu do tekstu źródłowego wskazanego w zadaniu i związanych z nim problemowo przywołań różnych
kontekstów). Wiedza językowa i teoretycznoliteracka pełni tu rolę czynnika wspomagającego lekturę tekstów kultury.
– Zadanie umożliwia zdającemu zaprezentowanie poziomu dojrzałości intelektualnej, orientacji w problemach kultury, literatury i języka, a także wykazanie się sprawnością językowo-komunikacyjną oraz rozumieniem tekstu stanowiącego inspirację do wypowiedzi.
– Zadanie odwołuje się do umiejętności (i wiadomości) wskazanych w podstawie programowej dla IV etapu edukacji polonistycznej (oraz etapów niższych).
– W zadaniu została wyraźnie określona sytuacja komunikacyjna – za pomocą czasowników operacyjnych, które dają uczniowi wskazówkę, jaką formę ma wybrać dla wypowiedzi.
– Wykonanie zadania egzaminacyjnego wymaga:
- rozpoznania zadanej w poleceniu intencji i przygotowania wypowiedzi zgodnie z tą intencją; 14 Informator o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015
- odczytania (interpretacji) dołączonego tekstu kultury pod kątem wskazanego w poleceniu problemu;
- odwołania się do innych tekstów kultury (dowolnych) i problemów, które łączą się z tematem wypowiedzi;
- opracowania wypowiedzi pod względem kompozycyjnym i językowo-stylistycznym;
- wygłoszenia wypowiedzi zgodnie z zasadami kultury żywego słowa;
- udziału w rozmowie dotyczącej wygłoszonej wypowiedzi monologowej.
Przebieg egzaminu
Przebieg egzaminu przedstawiono w TABELI 2.
TABELA 2. PRZEBIEG EGZAMINU USTNEGO
PRZEBIEG EGZAMINU | Czas trwania | |
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE |
Zdający losuje zadanie egzaminacyjne. | – – – – – |
PRZYGOTOWANIE WYPOWIEDZI MONOLOGOWEJ |
Zdający przygotowuje się do wygłoszenia wypowiedzi na wylosowany temat (może w tym czasie przygotować ramowy plan wypowiedzi, konspekt, notatki pomocnicze). |
Nie więcej niż 15 minut |
WYPOWIEDŹ MONOLOGOWA |
Zdający wygłasza wypowiedź monologową. | Około 10 minut |
ROZMOWA | Zdający uczestniczy w rozmowie z zespołem przedmiotowym (dotyczącej wygłoszonej wypowiedzi monologowej). |
Około 5 minut |
Przykładowe zadania na egzamin ustny przedstawiono w Informatorze na stronach 22–41.
Ocenianie – egzamin ustny
Monologowa wypowiedź egzaminacyjna oraz udział zdającego w rozmowie oceniane są pod względem merytorycznym (treść), formalnym (organizacja), językowym i stylowym. Oceny dokonują członkowie zespołu przedmiotowego, przyznając punkty zgodnie ze skalą oceniania
egzaminu ustnego. Waga poszczególnych aspektów ocenianych w trakcie tej części egzaminu jest następująca:
– meritum wypowiedzi monologowej: 40% (16 pkt),
– organizacja wypowiedzi monologowej: 20% (8 pkt),
– język i styl wypowiedzi monologowej i dialogowej: 20% (8 pkt),
– meritum wypowiedzi dialogowej i przestrzeganie zasad uczestniczenia w rozmowie: 20% (8 pkt).
Za wypowiedź w części ustnej egzaminu maturalnego zdający może otrzymać maksymalnie 40 punktów.
Szczegółowe kryteria oceniania wypowiedzi w części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego znajdują się w Załączniku 1.
Gratulacje dla Łukasza!
Łukasz Ramus
uczeń klasy III DE
zdobył najlepszy wynik w szkole
w konkursie matematycznym PANGEA,
a tym samym 50 miejsce w kraju.
Serdecznie gratulujemy!!!
E-dziennik
Dziennik elektroniczny już dostępny! Zapraszamy!
Szczegóły w menu „Dla rodziców” .
Klasa 1 F2
Lista przyjętych
Liceum Ogólnokształcące im. S. Żeromskiego w Opocznie (ZSO w Opocznie)
1 F2
Przedmioty rozszerzone: biologia, chemia, fizyka
Wychowawca: MONIKA KLUSKA
- Adamczyk, Kinga Weronika
- Chmielińska, Ilona Kamila
- Dębowska, Martyna Anna
- Filipczak, Paulina Izabela
- Górnik, Mateusz
- Jędrasik, Justyna
- Kołacz, Kinga Joanna
- Kowalska, Olga Maria
- Krajewska, Aleksandra Jadwiga
- Ksyta, Izabela
- Kszczot, Anna
- Kucharska, Kamila Monika
- Lenart, Monika Aleksandra
- Madej, Oliwia Daniela
- Malinowska, Patrycja
- Melka, Agata Anna
- Pietrusiewicz, Aleksandra Paulina
- Pietrzyk, Aleksandra
- Rydz, Monika Agnieszka
- Sadowska, Patrycja
- Składowska, Magdalena Kinga
- Statkiewicz, Marcin
- Stefańska, Martyna Teresa
- Sulgostowska, Kamila Jadwiga
- Szpinek, Karolina
- Śpiewak, Justyna Maria
- Turczyńska, Katarzyna Aleksandra
- Więcek, Przemysław Leon
- Wijata, Izabela
- Witecka, Klaudia
- Wolowska, Magdalena Anna