Skip to main content

W dniu 15 kwietnia 2024 r  40 uczniów naszego liceum wraz z trzema opiekunami panią E. Cichańską- Szwaczyk, E. Świderską i A. Gancarz oraz panią pilot z  częstochowskiego Biura Podróży „Linda” wyruszyło w  podróż przez Czechy i Austrię aż do Włoch.

Po całonocnej podróży o  godzinie 9:00 dotarliśmy do pierwszego punktu wycieczki- Padwy. Podczas spaceru młodzież mogła podziwiać niezwykłą architekturę z czasów baroku, w tym urząd prowincji Padwy, najstarszy uniwersytet  w Europie,  bazylikę Św. Antoniego oraz Plac Prato della Valle.

Do hotelu w Rimini dotarliśmy o 17:00. Wieczorem po zakwaterowaniu i obiadokolacji udaliśmy się na krótki spacer po plaży.

Kolejny dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Rimini.  Spacerkiem udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie znajduje się świetnie zachowany Łuk Oktawiana Augusta, Bazylika Cattedrale oraz most Augusta.

Następny dzień naszej wycieczki rozpoczął się o 9:00 kiedy to po śniadaniu wyruszyliśmy do Rawenny. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która oprowadziła nas po tym majestatycznym mieście, opowiadając o zabytkach z najstarszymi zachowanymi mozaikami na świecie , o bazylice San Giovanni Evangelista , bazylice San Vitale z niezwykłymi freskami oraz bazylice di Sant’Apollinare Nouvo. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto,  zwiedzając: Piazza Del Popolo, Palazzo Comunale, Piazza Garibaldi, Grobowiec Dantego Alighieri oraz Pałac Apostolski. O godzinie 15:30 wyruszyliśmy

w kierunku San Marino. Mimo niekorzystnych warunków pogodowych, udało nam się poznać malowniczy zamek charakterystyczny dla tego miejsca, położony na wzgórzu z trzema wieżami. Udaliśmy się na spacer po klimatycznych uliczkach, podczas którego zobaczyliśmy: Bramę i Kościół Św. Franciszka, Plac Garibaldiego, Plac Liberta ze Statuą Wolności, Bazylikę Św. Franciszka, wieże: Guatia, Cesta i Montale. Uczniowie z zapartym tchem podziali krajobraz San Marino z malowniczych wzgórz.

Piąty dzień naszej wspaniałej wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem o 6:00. O godzinie 7:00 spakowani, wyruszyliśmy do Wenecji. Na Plac Św. Marka dostaliśmy się płynąc łodzią po Canale Grande. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która opowiedziała nam cudowne historie oraz ciekawostki związane z miastem o 417 mostach. Zobaczyliśmy: Bazylikę Św. Marka, Pałac Dożów, słynny Most Westchnień, kolumny Św. Teodora i Św. Marka, Campanille, prokuratorium, wieżę zegarową oraz Ponte Rialto. Podczas czterogodzinnego wspólnego spaceru, młodzież miała okazję  przechadzać się po urokliwych uliczkach, mostach oraz na posmakowć regionalnych dań, czy kupić pamiątki. Po odbyciu rejsu powrotnego o 19:30, dotarliśmy do autokaru i o godzinie 20:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

Uczniowie byli zachwyceni i zauroczeni Włochami.