Skip to main content

W październiku obchodzony był Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Tegoroczne hasło brzmiało: „Poznajmy się w bibliotece”. Była to dobra okazja do pokazania dorobku biblioteki, nawiązania relacji, podjęcia wspólnych aktywności. Biblioteka szkolna  z tej okazji przygotowała szybkie konkursy biblioteczne na każdy tydzień:

  • I Tydzień (1.10-4.10) „Tytułowa Rozsypanka” – zadaniem czytelników było znalezienie tytułów książek ukrytych w tekście;
  • II Tydzień (7.10-11.10)  „Zakończenie książki inne niż jest…” – zadaniem czytelników było wymyślenie zakończenia dowolnej książki inne niż jest w rzeczywistości;
  • III Tydzień  (14.10-18.10) „ Skąd pochodzi ten cytat …” – zadaniem czytelników było wylosowanie cytatu i napisanie z jakiego utworu pochodzi.
  • IV Tydzień  (21.10-25.10) „ Wierszydło BOOK” – zadaniem uczniów było ułożenie z tytułów książek sentencji, wierszyka, myśli na dowolny temat.
  • V Tydzień  (28.10- 31.10) –  Szybki konkurs „słoik z kasztanami” – zadaniem uczniów było policzenie, ile kasztanów znajduje się w słoiku. 

Uczniowie bardzo chętnie angażowali się w konkursy tygodniowe. W pierwszym tygodniu pracę oddało ponad 30 osób.  Powstało bardzo wiele ciekawych WierszydłoBook-ów, które zostały wywieszone w czytelni. 

W ostatnim tygodniu odbył się konkurs, w którym uczniowie szacowali, ile kasztanów znajduje się w słoiku. Wygrała uczennica klasy 1CEG- Agata Franas, która w nagrodę otrzymała kosz słodyczy. 

Na wyróżnienie zasługują także uczniowie, którzy przez cały miesiąc systematycznie rozwiązywali zadania konkursowe:

  • Antoni Grudzień – I CEG;
  • Weronika Puchała – II A;
  • Marek Koc – II F;
  • Magdalena Goska – II F;
  • Oliwia Franczak – III G1;
  • Jakub Wróblewski – III F;
  • Anna Grudzień – IV C.

Uczniowie zostali nagrodzeni słodkościami i małymi upominkami. Spośród uczniów, którzy systematycznie rozwiązywali zadania konkursowe, został wylosowany jeden, który otrzymał prezent niespodziankę. Uroczyste podsumowanie odbyło się 15 listopada. 

Magdalena Pecyna